Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży towarów przez Martynę Bogunia prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą SCHILLAR MARTYNA BOGUNIA, adres: ul. Brzozowa 10, 98-400 Wieruszów, NIP 5512541374, REGON 385174368.
§ 1. Definicje
Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:
Regulamin – niniejszy regulamin
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę działający w domenie www.schillar.pl
Sprzedawca – Martyna Bogunia, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą SCHILLAR MARTYNA BOGUNIA, adres: ul. Brzozowa 10, 98-400 Wieruszów, NIP 5512541374, REGON 385174368, adres e-mail kontakt@schillar.pl
Kupujący – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu
Konsument – konsument w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny
Towar – dostępna w Sklepie lub przygotowana na indywidualne zamówienie rzecz będąca przedmiotem Umowy zawartej pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą
Umowa – umowa zawarta drogą elektroniczną pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na warunkach określonych w Regulaminie
Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Kupującego, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Kupującego, w tym informacje o złożonych zamówieniach
Siła wyższa – zdarzenia losowe niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności: nagłe poważne awarie przemysłowe i technologiczne, wstrzymanie dostaw energii, ograniczenia spowodowane wojną, strajkiem, klęską żywiołową lub zarządzaniem władz krajowych oraz samorządowych uniemożliwiającym realizację przedmiotu umowy itp.
§ 2 Świadczenie usług drogą elektroniczną
- Usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną polegają na:
- umożliwieniu zawarcia umowy sprzedaży Towarów dostępnych w Sklepie,
- umożliwieniu zawarcia umowy poprzez zaakceptowanie przez Kupującego przesłanej mu na jego prośbę oferty indywidualnej,
- prowadzenia Konta w Sklepie.
- Przed utworzeniem Konta, Kupujący proszony jest o zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptację. Umowa dotycząca prowadzenia Konta w Sklepie jest zawierana na czas nieokreślony i nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych dla Kupującego. Umowa może zostać wypowiedziana w każdym momencie poprzez usunięcie Konta w Sklepie lub przesłanie informacji o rezygnacji przez Kupującego na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@schillar.pl.
- W Sklepie mogą być organizowane promocje na wybrane Towary. O zasadach dotyczących promocji decyduje Sprzedawca, podając je do wiadomości publicznej na stronie Sklepu.
- Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne są:
- dostęp do Internetu z umożliwiającego to urządzenia,
- odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome,
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
- Zabronione jest korzystanie ze Sklepu w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedawcy. Zabronione jest dostarczanie informacji o charakterze bezprawnym.
- Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Sklepu mogą być zgłaszane za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości na następujących adres e-mail: kontakt@schillar.pl.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Kupującego.
§ 3. Zakupy w Sklepie
- Ceny Towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za dany Towar, w tym zawierają podatek VAT (jeżeli jest naliczany).
- Na ostateczną wartość zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za Towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy Towaru.
- Wybrany do kupienia Towar należy dodać do koszyka zakupowego w Sklepie.
- Jeżeli z opisu danego Towaru będzie wynikało, że istnieje możliwość personalizacji, Kupujący będzie mógł skorzystać z tej możliwości wybierając odpowiednie opcje albo zamieszczając wymagane informacje. Towary personalizowane są produktami wykonanymi według specyfikacji Kupującego i nie przysługuje w stosunku do nich prawo do odstąpienia od Umowy.
- Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy Towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym zamówieniu.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie złożonego zamówienia przez Sprzedawcę.
- Kupujący może, w szczególności wysyłając wiadomość za pośrednictwem portalu Facebook, portalu Instagram lub na adres e-mail: kontakt@schillar.pl, zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o przesłanie oferty indywidualnej dotyczącej stworzenia Towaru, który nie jest dostępny w Sklepie. W odpowiedzi Sprzedawca może poprosić o doprecyzowanie zapytania albo o przesłanie zapytania na wskazany adres e-mail.
- Sprzedawca prześle swoją ofertę niezwłocznie po otrzymaniu od Kupującego wszystkich informacji niezbędnych do jej stworzenia. W ofercie Sprzedawca informuje czy jest w stanie wykonać dane zamówienie i w jakim terminie oraz jaka będzie cena Towaru i koszt wysyłki. Jednocześnie Sprzedawca przesyła Regulamin i Politykę prywatności z prośbą o zapoznanie się i potwierdzenie akceptacji.
- W celu skutecznego złożenia zamówienia, Kupujący przesyła do Sprzedawcy wiadomość zwrotną, w której w sposób jednoznaczny stwierdza, że akceptuje ofertę, Regulamin i Politykę prywatności oraz wskazuje adres dostawy. Następnie Sprzedawca w wiadomości e-mail wysłanej do Kupującego potwierdza przyjęcie zamówienia i wskazuje numer rachunku bankowego do zapłaty za zamówienie.
- Sprzedawca przystępuje do wytwarzania Towaru po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy i od tego dnia liczony jest czas realizacji zamówienia.
- Umowa zostaje zawarta w momencie zaakceptowania przez Kupującego oferty przesłanej przez Sprzedawcę na wskazany przez Kupującego adres e-mail. Akceptacja oferty jest równoznaczna z akceptacją Regulaminu i powstaniem obowiązku zapłaty za zamówiony Towar.
- Wszelkie informacje dotyczące Towarów zamieszczone na stronie Sklepu, kierowane do odbiorców i potencjalnych Kupujących, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie zaproszeniem do dokonania zakupy przez Kupującego w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Kolory Towarów przedstawionych na zdjęciach mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych, w zależności od ustawień monitora
- W trosce o zadowolenie Kupujących, Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby oferta Sklepu była aktualizowana na bieżąco, a większość Towarów znajdujących się w ofercie była dostępna we wskazanych terminach. Sprzedawca zastrzega jednak, że informacje dotyczące dostępności Towarów mają charakter informacyjny i nie stanowią wiążącej oferty.
- Sprzedawca poinformuje Kupującego o ewentualnych zmianach dotyczących dostępności Towarów za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie przed potwierdzeniem przyjęcia złożonego zamówienia. W takim przypadku Kupujący może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji zamówienia lub zrezygnować z zamówionego Towaru albo z całości zamówienia. W przypadku braku dostępności Towarów, szacowany czas realizacji zamówienia ustalany jest indywidualnie z Kupującym.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia, jeżeli Kupujący, pomimo wezwania, nie uzupełnił w terminie 5 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji zamówienia (w szczególności adresu dostawy) lub nie dokonał w tym terminie płatności za zamówienie.
- Kupujący może wybrać spośród następujących form dostawy:
- przesyłka kurierska,
- Paczkomat®
- Orlen paczka.
§ 4. Płatności
- Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
- zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
- za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych.
- Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.
§ 5. Prawo odstąpienia od umowy
- Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 11 niniejszego paragrafu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
- w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego Towaru,
- w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno,
- zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych oraz pozostałych umów.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji przesyłając jednoznaczne oświadczenie w tym zakresie drogą pocztową lub elektroniczną na adresy wskazane w Regulaminie.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do Regulaminu.
- Termin na odstąpienie od Umowy jest zachowany, jeżeli Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
- W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Sprzedawca nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem i nie ponosi kosztów zwrotu (odesłania) Towaru przez Kupującego.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 3 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w szczególności w stosunku do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument w rozumieniu Kodeksu cywilnego z zastrzeżeniem postanowień § 7 Regulaminu.
§ 6. Reklamacje
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnych od wad.
- W przypadku wystąpienia wady Towaru, Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego Towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
- Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
- przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy,
- żądać wymiany Towaru na wolny od wad,
- żądać usunięcia wady.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Kupującego (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Reklamacje na podstawie rękojmi należy zgłaszać drogą pocztową lub elektroniczną na adresy Sprzedawcy wskazane w Regulaminie.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni od otrzymania kompletnej reklamacji.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli reklamacja zostanie zgłoszona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Kupującemu.
- Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczące reklamacji mają zastosowanie w przypadku Umów zawartych z Kupującymi będącymi Konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego z zastrzeżeniem postanowień § 7 Regulaminu.
§ 7 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
- W przypadku Kupujących niebędących Konsumentami rękojmia zostaje wyłączona.
- Kupującym niebędącym Konsumentami nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w § 5 Regulaminu.
- Postanowienia dotyczące możliwości odstąpienia od Umowy wskazane w § 5 Regulaminu oraz postanowienia dotyczące rękojmi wskazane w § 6 Regulaminu będą stosowane odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- W sytuacji, w której w formularzu zamówienia, podano dane przedsiębiorcy (takie jak NIP, REGON itp.), domniemywa się, że Klient nie jest Konsumentem i że zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą oraz że umowa posiada dla niego charakter zawodowy.
- Klient niebędący Konsumentem, który chce skorzystać z uprawnień, o których mowa w ust. 2 powyżej, musi wykazać, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru zawodowego, w szczególności przedstawiając Sprzedawcy odpowiednie dokumenty (np. wydruk z CEIDG z danymi aktualnymi na moment zawarcia Umowy).
§ 8 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów,
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 9 Dane osobowe
Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://schillar.pl/polityka-prywatnosci/
§ 10 Postanowienia końcowe
- Wszelkie prawa, w tym prawa własności intelektualnej, do Sklepu, jego nazwy, domeny internetowej, a także do wzorców, formularzy, zdjęć, logotypów i danych stanowią wyłączną własność Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.
- Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną Umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji danego zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej jednak niż po 7 dniach od ich ogłoszenia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w poprzednim zdaniu, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
- Integralną część Regulaminu stanowi Załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 07.08.2023r.