Przejdź do treści
Strona główna » REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Niniejszy regulamin określa warunki sprzedaży towarów przez Martynę Bogunia prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą SCHILLAR MARTYNA BOGUNIA, adres: ul. Brzozowa 10, 98-400 Wieruszów, NIP 5512541374, REGON 385174368.

§ 1. Definicje

Użyte w niniejszym regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:

Regulamin – niniejszy regulamin

Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę działający w domenie www.schillar.pl

Sprzedawca – Martyna Bogunia, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą SCHILLAR MARTYNA BOGUNIA, adres: ul. Brzozowa 10, 98-400 Wieruszów, NIP 5512541374, REGON 385174368, adres e-mail kontakt@schillar.pl

Kupujący – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu

Konsument – konsument w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny

Towar – dostępna w Sklepie lub przygotowana na indywidualne zamówienie rzecz będąca przedmiotem Umowy zawartej pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą

Umowa – umowa zawarta drogą elektroniczną pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym na warunkach określonych w Regulaminie

Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Kupującego, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Kupującego, w tym informacje o złożonych zamówieniach

Siła wyższa – zdarzenia losowe niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, w szczególności: nagłe poważne awarie przemysłowe i technologiczne, wstrzymanie dostaw energii, ograniczenia spowodowane wojną, strajkiem, klęską żywiołową lub zarządzaniem władz krajowych oraz samorządowych uniemożliwiającym realizację przedmiotu umowy itp.

§ 2 Świadczenie usług drogą elektroniczną

  1. Usługi świadczone przez Sprzedawcę drogą elektroniczną polegają na:
  1. umożliwieniu zawarcia umowy sprzedaży Towarów dostępnych w Sklepie,
  2. umożliwieniu zawarcia umowy poprzez zaakceptowanie przez Kupującego przesłanej mu na jego prośbę oferty indywidualnej,
  3. prowadzenia Konta w Sklepie.
  1. Przed utworzeniem Konta, Kupujący proszony jest o zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptację. Umowa dotycząca prowadzenia Konta w Sklepie jest zawierana na czas nieokreślony i nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych dla Kupującego. Umowa może zostać wypowiedziana w każdym momencie poprzez usunięcie Konta w Sklepie lub przesłanie informacji o rezygnacji przez Kupującego na adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@schillar.pl.
  2. W Sklepie mogą być organizowane promocje na wybrane Towary. O zasadach dotyczących promocji decyduje Sprzedawca, podając je do wiadomości publicznej na stronie Sklepu.
  3. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu potrzebne są:
    1. dostęp do Internetu z umożliwiającego to urządzenia,
    2. odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki typu cookies, np. Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome,
    3. aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
  4. Zabronione jest korzystanie ze Sklepu w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Sprzedawcy. Zabronione jest dostarczanie informacji o charakterze bezprawnym.
  5. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Sklepu mogą być zgłaszane za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości na następujących adres e-mail: kontakt@schillar.pl.
  6. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania.
  7. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Kupującego.

§ 3. Zakupy w Sklepie

  1. Ceny Towarów widoczne w Sklepie są całkowitymi cenami za dany Towar, w tym zawierają podatek VAT (jeżeli jest naliczany).
  2. Na ostateczną wartość zamówienia składają się wskazane w Sklepie: cena za Towar oraz, jeśli w danym przypadku ma to zastosowanie, koszty dostawy Towaru.
  3. Wybrany do kupienia Towar należy dodać do koszyka zakupowego w Sklepie.
  4. Jeżeli z opisu danego Towaru będzie wynikało, że istnieje możliwość personalizacji, Kupujący będzie mógł skorzystać z tej możliwości wybierając odpowiednie opcje albo zamieszczając wymagane informacje. Towary personalizowane są produktami wykonanymi według specyfikacji Kupującego i nie przysługuje w stosunku do nich prawo do odstąpienia od Umowy.
  5. Kupujący wybiera z dostępnych w Sklepie: sposób dostawy Towaru oraz metodę płatności za zamówienie, a także podaje dane niezbędne do zrealizowania złożonego zamówienia.
  6. Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści i zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
  7. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie tj. założyć w nim Konto lub dokonywać zakupów bez rejestracji poprzez podawanie swoich danych przy każdym zamówieniu.
  8. Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie złożonego zamówienia przez Sprzedawcę.
  9. Kupujący może, w szczególności wysyłając wiadomość za pośrednictwem portalu Facebook, portalu Instagram lub na adres e-mail: kontakt@schillar.pl, zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o przesłanie oferty indywidualnej dotyczącej stworzenia Towaru, który nie jest dostępny w Sklepie. W odpowiedzi Sprzedawca może poprosić o doprecyzowanie zapytania albo o przesłanie zapytania na wskazany adres e-mail.
  10. Sprzedawca prześle swoją ofertę niezwłocznie po otrzymaniu od Kupującego wszystkich informacji niezbędnych do jej stworzenia. W ofercie Sprzedawca informuje czy jest w stanie wykonać dane zamówienie i w jakim terminie oraz jaka będzie cena Towaru i koszt wysyłki. Jednocześnie Sprzedawca przesyła Regulamin i Politykę prywatności z prośbą o zapoznanie się i potwierdzenie akceptacji.
  11. W celu skutecznego złożenia zamówienia, Kupujący przesyła do Sprzedawcy wiadomość zwrotną, w której w sposób jednoznaczny stwierdza, że akceptuje ofertę, Regulamin i Politykę prywatności oraz wskazuje adres dostawy. Następnie Sprzedawca w wiadomości e-mail wysłanej do Kupującego potwierdza przyjęcie zamówienia i wskazuje numer rachunku bankowego do zapłaty za zamówienie.
  12. Sprzedawca przystępuje do wytwarzania Towaru po wpłynięciu wpłaty na rachunek bankowy Sprzedawcy i od tego dnia liczony jest czas realizacji zamówienia.
  13. Umowa zostaje zawarta w momencie zaakceptowania przez Kupującego oferty przesłanej przez Sprzedawcę na wskazany przez Kupującego adres e-mail. Akceptacja oferty jest równoznaczna z akceptacją Regulaminu i powstaniem obowiązku zapłaty za zamówiony Towar.
  14. Wszelkie informacje dotyczące Towarów zamieszczone na stronie Sklepu, kierowane do odbiorców i potencjalnych Kupujących, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie zaproszeniem do dokonania zakupy przez Kupującego w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  15. Kolory Towarów przedstawionych na zdjęciach mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych, w zależności od ustawień monitora
  16. W trosce o zadowolenie Kupujących, Sprzedawca dokłada wszelkich starań, aby oferta Sklepu była aktualizowana na bieżąco, a większość Towarów znajdujących się w ofercie była dostępna we wskazanych terminach. Sprzedawca zastrzega jednak, że informacje dotyczące dostępności Towarów mają charakter informacyjny i nie stanowią wiążącej oferty.
  17. Sprzedawca poinformuje Kupującego o ewentualnych zmianach dotyczących dostępności Towarów za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie przed potwierdzeniem przyjęcia złożonego zamówienia. W takim przypadku Kupujący może wyrazić zgodę na wydłużenie czasu realizacji zamówienia lub zrezygnować z zamówionego Towaru albo z całości zamówienia. W przypadku braku dostępności Towarów, szacowany czas realizacji zamówienia ustalany jest indywidualnie z Kupującym.
  18. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia, jeżeli Kupujący, pomimo wezwania, nie uzupełnił w terminie 5 dni braków wymaganych do skutecznej realizacji zamówienia (w szczególności adresu dostawy) lub nie dokonał w tym terminie płatności za zamówienie.
  19. Kupujący może wybrać spośród następujących form dostawy:
    1. przesyłka kurierska,
    2. Paczkomat®
    3. Orlen paczka.

§ 4. Płatności

  1. Za złożone zamówienie można zapłacić, w zależności od wyboru Kupującego:
    1. zwykłym przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    2. za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych.
  2. Sprzedawca informuje, że w przypadku niektórych metod płatności, ze względu na ich specyfikę, opłacenie zamówienia tą metodą jest możliwe wyłącznie bezpośrednio po złożeniu zamówienia.
  3. Czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  4. Kupujący dokonując zakupów w Sklepie akceptuje stosowanie faktur elektronicznych przez Sprzedawcę. Kupujący ma prawo wycofać swoją akceptację.

§ 5. Prawo odstąpienia od umowy

  1. Kupujący będący Konsumentem ma prawo odstąpić od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 11 niniejszego paragrafu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
    1. w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie tego Towaru,
    2. w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno,
    3. zawarcia umowy – w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych oraz pozostałych umów.
  3. W celu skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji przesyłając jednoznaczne oświadczenie w tym zakresie drogą pocztową lub elektroniczną na adresy wskazane w Regulaminie.
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do Regulaminu.
  5. Termin na odstąpienie od Umowy jest zachowany, jeżeli Konsument wyśle informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
  6. W przypadku odstąpienia od zawartej umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument zgodzi się na inne rozwiązanie.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Sprzedawca nie przyjmuje paczek odesłanych za pobraniem i nie ponosi kosztów zwrotu (odesłania) Towaru przez Kupującego.
  10. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
  11. Prawo do odstąpienia od Umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wymienionych w art. 38 ustawy z dnia 3 maja 2014 roku o prawach konsumenta, w szczególności w stosunku do umowy:
  1. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
  2. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  4. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
  5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument w rozumieniu Kodeksu cywilnego z zastrzeżeniem postanowień § 7 Regulaminu.

§ 6. Reklamacje

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia rzeczy wolnych od wad.
  2. W przypadku wystąpienia wady Towaru, Kupujący ma możliwość reklamowania wadliwego Towaru na podstawie uregulowanej w Kodeksie cywilnym rękojmi.
  3. Korzystając z rękojmi Kupujący może, na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym:
    1. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    2. przy wadzie istotnej – złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy,
    3. żądać wymiany Towaru na wolny od wad,
    4. żądać usunięcia wady.
  4. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Kupującego (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. Reklamacje na podstawie rękojmi należy zgłaszać drogą pocztową lub elektroniczną na adresy Sprzedawcy wskazane w Regulaminie.
  5. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni od otrzymania kompletnej reklamacji.
  6. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli reklamacja zostanie zgłoszona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Kupującemu.
  7. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczące reklamacji mają zastosowanie w przypadku Umów zawartych z Kupującymi będącymi Konsumentami w rozumieniu Kodeksu cywilnego z zastrzeżeniem postanowień § 7 Regulaminu.

§ 7 Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami

  1. W przypadku Kupujących niebędących Konsumentami rękojmia zostaje wyłączona.
  2. Kupującym niebędącym Konsumentami nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w § 5 Regulaminu.
  3. Postanowienia dotyczące możliwości odstąpienia od Umowy wskazane w § 5 Regulaminu oraz postanowienia dotyczące rękojmi wskazane w § 6 Regulaminu będą stosowane odpowiednio do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  4. W sytuacji, w której w formularzu zamówienia, podano dane przedsiębiorcy (takie jak NIP, REGON itp.), domniemywa się, że Klient nie jest Konsumentem i że zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą oraz że umowa posiada dla niego charakter zawodowy.
  5. Klient niebędący Konsumentem, który chce skorzystać z uprawnień, o których mowa w ust. 2 powyżej, musi wykazać, że zawarta Umowa jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru zawodowego, w szczególności przedstawiając Sprzedawcy odpowiednie dokumenty (np. wydruk z CEIDG z danymi aktualnymi na moment zawarcia Umowy).

§ 8 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:

  1. mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
  2. pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
  3. bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów,
  4. internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 9 Dane osobowe

Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem https://schillar.pl/polityka-prywatnosci/

§ 10 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie prawa, w tym prawa własności intelektualnej, do Sklepu, jego nazwy, domeny internetowej, a także do wzorców, formularzy, zdjęć, logotypów i danych stanowią wyłączną własność Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób zgodny z Regulaminem.
  2. Każdorazowo składane w Sklepie zamówienie stanowi odrębną Umowę i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu. Umowa zawierana jest na czas i w celu realizacji danego zamówienia.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w życie w momencie wyraźnie wskazanym przez Sprzedawcę, nie wcześniej jednak niż po 7 dniach od ich ogłoszenia. Zamówienia złożone przed wejściem w życie zmian, o których mowa w poprzednim zdaniu, będą realizowane na zasadach obowiązujących w momencie ich składania.
  4. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.
  6. Integralną część Regulaminu stanowi Załącznik nr 1 – Wzór formularza odstąpienia od umowy.
  7. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 07.08.2023r.